Wielen. Doel:Groot en Goedkoop

Hoihoi. Ik heb nu een longboard met 70mm wielen, die ik met allerlei electronica heb voorzien. Nu is 70mm niet handig voor de hoogte van het bord en comfort. Helaas zijn 90mm wielen of groter richting de 40 euro excl. verzenden, En kun je zomaar 80 euro kwijt zijn voor een setje. Heeft hier iemand ervaring / tips over het installeren van industriële wielen, waar o.a. rolcontainers mee worden voorzien. Ik heb al wat voorbeelden van urethaan wielen gezien, en die kun je zo groot maken als je wilt. Wat zijn jullie gedachten hierover?

Investeer in goede wielen (lees: urethane). Goedkoop is duurkoop.

Tot zover de gedachten (;

totally agreed. Je kunt wel kijken of je ergens voor een leuk bedrag 2e hands wielen op de kop kan tikken die nog in redelijke staat zijn.

Ik heb ongeveer 50Euro (verzending inbegrepen) betaald voor 97mm wielen.

Voor de prijs is dit echt een aanrader , Na ± 150km op slechte banen zijn ze nog in zeer goede staat.

Als ik alle losse regels van ‘investeer in goede dingen’ want ‘dat is goed’ dan was mn bord al 3x zo duur geweest.! 2e hands is een optie, maar waarom zou iemand los 2e hands wielen verkopen?

@Mees-op-een-esk8 @Pjotr en nog een paar anderen heb ik wel eens setjes wielen tweedehands zien aanbieden, dus wat is precies je punt? Zaten A-merken tussen

Omdat ik van 90mm flywheels naar 97mm refly’s ben gegaan :man_shrugging:t3: