Wetgeving en verzekering

Hallo,

Als newby PLEV rijder verbaas ik mij over een aantal zaken waaronder jullie ervaringen met handhaving en de legalisatie in andere landen. Uiteraard heeft de petitie voor legalisatie al mijn stem. Het illegaal rondrijden brengt daarnaast een ander probleem met zich mee nml. Het onverzekerd rondrijden waar door bij evt schade jij persoonlijk aansprakelijk bent.

Voor dat ik het wiel,opnieuw ga uitvinden wie weet raad

1. bestaat er een verzekering het risico van aansprakelijkheid af te dekken (zoals bijvoorbeeld bij gevaarlijke sporten)

2. bestaat er een vereniging voor plev/esk8 rijders (indien nee met ruim 11.000 onderschrijvers van de petitie is dit zeker een overweging)

3. wat zijn de voorwaarden en condities van het legaal rijden in omliggende landen zoals Belgie, UK, Nordics? (Mocht jullie de orginele wetteksten hebben zou ik deze graag ontvangen)

4)los van de al bestaande studies omtrent elektrische auto’s bestaat er een budget impact analyse ( wellicht uit meer vooruitstrevende landen) over vermindering uitstoot, overlast, ongelukken, files door het gebruik van plev.

Bedankt alvast voor het doorsturen van inleesvoer.

P.s. Off-topic, mocht iemand een mooie route weten over de Utrechtse heuvelrug

Hoi, dat onverzekerd rondrijden is het grootste probleem vind ik maar alle 11000 rijders doen het gewoon… Waaronder ik… Een illegaal voertuig kan je nooit verzekeren dus ook geen ongevallenverzekering voor afsluiten want je bent niet volgens de wet bezig…dit klinkt een beetje rechttoe-rechtaan maar ik heb al zoveel gezocht, daar komt het wel op neer. In de omringende landen ben je ook niet verzekerd op een skateboard zo ver als ik weet maar volgens mij is het wel mogelijk met een step in die landen.

Vanuit driebergen richting austerlitz ligt tegenwoordig een fantastisch breed strak fietspad. Lekker veel heuvels… Aanrader! Wat is je typische vertrek punt?

Woon in Leusden, Maar Austerlitz ben ik zo, het fietspad van de pyramide richting de pannekoeknboerderij was nog ff iets too much, ivm korte uitloop strook naar de N-weg