Thijs, even voorstellen

Hallo esk8ers,

Zoals de titel al aangeeft, mijn naam is Thijs. 31 jaar en woon in Delft.

Sinds begin april ben ik eigenaar van een Koowheel Kooboard. Bij het kopen van bescherming bij Sickboards, werd aangeboden om me aan de Esk8.nl facebook-groep toe te voegen.
Daarna gelijk meegereden in de ride bij 't Twiske. En zo hier beland.

Ik vind het erg mooi hoe een nieuweling als ik ontvangen en meegenomen wordt in de community. Vooralsnog geen enkele onaardige esk8ter ontmoet. :smile:

Al jaren geleden ben ik geïnteresseerd in board gerelateerde dingen. Ooit begonnen met windsurfen, beetje snowboarden en toen wilde ik beginnen met kiteboarden. Echter toen kwam studeren en is dat niet echt van de grond gekomen (*pun intended :wink:).
In die tijd wist ik al wel het bestaan van elektrische sk8boards, toen de remote nog met een kabel aan het board vast zat, maar toen waren ze te duur en kwalitatief ‘wat minder’.

Maar omdat in november mijn fiets gestolen was, vond ik nu het moment om dat oude idee op te pakken.

Hier wat extra achtergrond info:
Oorspronkelijk kom ik uit Deventer, ben in 2007 naar Delft verhuist om scheikunde te studeren.
Dat heb ik echter nooit af gemaakt. Daarna ben ik als lichttechnicus gaan werken en heb ik een opleiding lichtontwerp gedaan (en wel afgerond). Toen even een mindere periode gehad, toen ik de diagnoses ADHD en asperger kreeg. Maar nu werk ik alweer 3 jaar voor Rijkswaterstaat.

Als laatste, ik ben nogal dyslectisch. Dus vergeef mijn spellingfouten. Als je fouten tegenkomt, mag je me daarop wijzen.

Top man! Was idd gezellig in het Twiske… Van de week nog rondje van 36 km gedaan uit zaandam naar twiske bijna tot Purmerend en terug…
:grinning:

Het twiske was zeker tof! Ben je van plan om ook een diy esk8 te maken?

Welkom Thijs!
Fijn dat je je zo welkom in de community voelt :slight_smile:

Hopelijk zien we je op de volgende groupride?! :slight_smile:

Mogelijk.
Eerst wil ik een stuk beter worden, vooral scherpe bochten zijn voor mij nog lastig.
(Zoals in 't Twiske gezien kon worden… :wink:)

Wel ben ik mijn Kooboard en de bijgeleverde tas aan het ‘upgraden’.
Board: reflecterende striping aanbrengen en dat vilt-achtige spul in de accu-houder vervangen. Kijken welke bushings ik wil. Dat soort dingen.
Tas: zorgen dat ik de extra accu, T-tool en dergelijke mee kan nemen. En koeltasjes voor 0.5L flesjes bevestigen.

Ah! Jij was de man met de servetjes en de extra accu :slight_smile:

Tof! Bekijk voor bushing en anti-speedwobble de thread die ik zojuist heb gestart :wink:

Dat is 12 mei, toch? (>> checking. Ja.)
Waarschijnlijk wel, maar weet ik nog niet zeker.

Is ook beetje afhankelijk van de route. Als die door de stad is, en dicht lang auto’s, weet ik niet of ik dat al aandurf.

Hoop daar ook niet op… That’s not a lot of fun in den haag… Zeker niet met twintig plus man

En, ik heb ook een mountainboard (https://www.powerkiteshop.com/boards/scrubfurnacecreekseries2.htm).
Mogelijk wil ik in de toekomst deze om gaan bouwen tot elektrisch aangedreven. Maar dan wel op zo’n manier dat ik hem ook nog kan gebruiken met een kite.

Staat dit op de film? :heart_eyes:

En welkom hiero!

Nice! Zowel electrisch als met Kite is een interessante. Dan zou je misschien iets kunnen doen met snel wisselen van trucks (en de enclosure er bovenop klikken of strappen ofzo). Of je gaat met een lege accu het strand op… dan kun je hem met windkracht weer opladen met regen! :smiley:

Geen idee.
Niet op die op Facebook gezet is, maar ik weet dat er meerdere camera’s aan stonden.
Dus wie weet… :thinking:

ik ga eens kijken… moet mijn montage nog doen! :star_struck:

Don’t let the bad bugs bite!
Leuke story, niks gezien van dyslexie en oefening baart kunst.
Ride on en keep us posted over je ervaring met je Koowheel Kooboard.

Hi TJPT! Hier ook een Koowheel eigenaar :slight_smile: (en ook nieuw). Heb je misschien tips en info over het vervangen van het vilt-achtige spul in de accu-houder? Ik merk dat het bij mij al snel los laat en dat ik daardoor lastig mijn accu kan vervangen.

hoi,

idd, bij de laatste ride voor ik dat spul verving, had ik iemand nodig om het board vast te houden, terwijl ik aan de accu trok.

ik heb het spul zelf ook nog maar 1 keer vervangen, maar ik zal zeggen wat ik weet:

materiaal:
op dit moment zit er ‘kleef- vilt’ onder mijn board van 0.85 mm dik, en zelfs dit is te dik. het volgende wat ik ga proberen, is dit: http://www.driveinstyle.nl/product/alcantara-zelfklevend-fluweel/
ik heb hier al een sample van en ik heb hier al gelijk veel meer vertrouwen in.

verwijderen:
als je de beugel van je board hebt gehaald, kan je met veel peuteren het oude spul weghalen. zorg dat je de lijmresten ook goed weg haalt, die blijft kleverig en wordt direct vies. ik heb daar wc-papier en “stickeroplosser” (van HG) voor gebruikt. maar dat stinkt nogal, dus als je iets anders hebt, kan dat ook.

nieuw spul:
eigenlijk niet veel aan. snijd of knip het spul op de juiste/gewenste maat, voor het board is het simpel. voor de beugel een stukje lastiger, maar hier heb ik ook nog niet echt iets op gevonden. ik denk dat het beste eerst het spul vanuit het midden, naar de zijkanten op te plakken en daarna pas de gaten er uit snijden en de rand er af. belangrijk is dat je het board en de beugel goed schoon maakt met wasbenzine, voor je gaat plakken. anders laat het spul weer te snel los.

als er dingen onduidelijk zijn, vraag het maar.
en als je het vervangen hebt, laat het dan ook weten. en waar jij tegen aan loopt.

Thnx voor de snelle en uitgebreide reactie! Ja, ik had hetzelfde. 2 man nodig om die accu eruit te krijgen vond ik nou niet zo ideaal. Ik heb meteen ook een sample aangevraagd van het materiaal waar je meer vertrouwen in hebt. Ben benieuwd! Ik zal je updaten als ik het vervangen heb. Zal wel pas begin juli worden, want ben straks op reis, dus duurt nog even :yum: