Nog een Mike Stelt zich voor! :D

Heey beste sk8leden,

Ik zal me dan eindelijk eens even voorstellen hier op het forum!!
Ik ben Mike , 35 jaar , woon in die mooie stad achter de duinuhhhh en stond een maandje geleden in mijn straat spullen uit te laden uit de auto toen ik ineens een skateboard voorbij zag komen die mij toch net iets te hard en te makkelijk voorbij kwam op het fietspad.
Ik stond echt ff te kijken en dacht WTF!! Das gaaf!!!
Nieuwsgierig als ik was thuis gelijk het internet opgedoken om te kijken hoe zoiets in elkaar zat en aangezien ik zelf ook een hobbiest/DIY-er ben en graag dingen uitvogel ben ik gelijk opzoek gegaan naar mooi longboard, heb via mp een mooie gordon smith - Fibreflex op de kop kunnen tikken, ben aluminium gaan halen om zelf oldskool met de hand en boorkolom een mount te maken/vijlen, wiel door geboord en pulley gemonteerd aan wiel, ondertussen op Hobbyking een Vesc gekocht, een controller en een 5055 turnigy 280kv motor besteld.
Toen het spul binnen kwam vond ik de controller wel huge en kwam dit forum tegen en zag 's ochtends gelijk een winning nano remote te koop staan van Willumpie82. Super tof ook , want aangezien ik echt nog bleu was/ben en willem er al helemaal in zit, vraag ik hem echt tot vervelens toe de oren van zn kop hahaha maar hij helpt me echt super goed op weg met alles!
Willem als je dit leest , Dankjewel man voor je support!!:metal:

Ik wilde het voor een eerste build niet al te gek duur maken(wat het uiteindelijk stiekum toch wel geworden is), want moest eerst uberhaupt maar eens kijken of ik het allemaal wel werkend kon krijgen en als het dan werkt ik ook nog eens op het board kon blijven staan na al die jaren, ja je bent toch alweer wat jaartjes ouder sinds de laatste keer dat ik op een normaal board heb gestaan.

Nu beetje bij beetje krijg ik mijn spulletjes allemaal binnen.
Had twee gazelle gold accu’s op mp gekocht en aangezien ik geen spotwelder heb, probeerde ik eerst met een start relais en accu er eentje te maken maar ik blies gaten in de nikkelstrips dus uiteindelijk ben ik toch maar gaan solderen, en ja ik weet dat t niet t beste is voor je cells, maar aangezien dit toch een try-out is heb ik een compromis met mezelf moeten sluiten.
Morgen komt me kydex-bestelling binnen om een onderkuip te gaan persen.

Had laatst wel een eerste try-out ritje gemaakt buiten en na 100 meter stopte me board en dacht eerst dat me batterypack leeg was door het thuis dry-testen, maar toen ik mn vesc aansloot op me imac kreeg ik een faultcode error drv8302, hobbyking gemaild en en kreeg de andere dag de mededeling dat er een nieuwe op gestuurd werd en dat ik de oude mocht weggooien, wow wat een service.
(heb hem stiekum niet weggegooid Shhhh)(misschien binnenkort maar eens een repair uitvoeren)

Tot zover ben ik op het moment, foto’s volgen en mochten mensen nog tips/opmerkingen/puntjes hebben , graag alles is welkom. vind wat feedback altijd leuk!!:crossed_fingers::surfing_man:(bij gebrek aan skating poppetje) :sunglasses:

Welkom Mike! Mooie plank is dat :slight_smile:
Ben benieuwd naar de foto’s van voortgang van je project.

Succes met het esk8 virus :smiley:

haha, welkom en thanks voor de credits :sunglasses:

Precies dit, @M1K3rSz