Mijn DIY monodrive bamboo board

Hi guys,

Om dit forum een kleine start te geven leek het mij geinig om mij ff voor te stellen.

Mijn naam is Gunnar, 24 jaar, woon in Leiden en ben op het moment bijna afgestudeerd voor Informatica, Mediatechnologie aan Hogeschool Leiden.

De inspiratie om uberhaupt in dit wereldje te belanden komt, zoals ongetwijfeld bij velen, voort uit het kijken van Casey’s vlogs. Het was al van jongs af aan een droom om een gemotoriseerd skateboard te hebben dus dit voelde als een logische stap.

Een elektrisch longboard/skateboard is prijzig spul. Om die reden had ik er het geld in eerste instantie niet voor over, maar toen het mij duidelijk werd dat het bouwen van eentje voor de helft van het geld kan en daarbij betere specs kan bewerkstelligen zag ik dit als een toffe uitdaging.

Zodoende ben ik begonnen met mijn onderzoek naar de parts en de nodige kennis. Ik heb in 2012 al eens een elektrische gitaar gebouwd, bestaande uit onderdelen van over de hele wereld. Dus ik durfde de stap te wagen om wat extra geld neer te leggen voor een eskate.

Oorspronkelijk had ik voor ogen om een eskate te bouwen voor 450 euro, maar na aardig wat onderzoek kwam ik erachter dat ik voor dat geld geen board kon bouwen waar ik echt trots op kon zijn. Over de jaren heb ik geleerd dat goedkoop heel vaak duurkoop betekent dus ik moest wat extra centjes bij elkaar sprokkelen.

Uiteindelijk heb ik via eskating.eu, amazon.de en het internationale eskating forum (electric-skateboard.builders) mijn parts bij elkaar weten te krijgen.
Mijn buildtopic op electric-skateboard.builders:

Partslist

eskating.eu:

• Motor 6374 sealed & sensored
  • VESC
  • Remote control, nano

sickboards.nl:

• Caliber 2 10s 50 trucks
  • Orangatang wheels
  • Zealous bearings

Juhroen.nl (skateshop in Leiden):

• Angled risers

Conrad.nl

Hobbyking.com

• 5x 2s 40c Zippys
  • BMS extension wires (used none of it) JST-XH 2S WIRE 20cm
  • 1m 10AWG black silicon wire
  • 1m 10AWG red silicon wire

electric-skateboard.builders

• Motormount van user WSB
  • VESC enclosure van user Crossfire .
  • Batterij enclosure van user BigBen
  • Pulleys (17mm) en belts (15mm) van user Idea

Foto’s

Is die gast die jouw batterij enclosure heeft gemaakt niet recentelijk overleden? Las volgens mij iets over hem?

Mooie build @Gunnar! Wat ga je qua grip doen? :slight_smile:

@mydutch Ben heel erg benieuwd waar je dat vandaan haalt. Zijn laatste post was 2 uur geleden :wink:

@zeno Thanks! Hij is al af, maar ik kon gisteren niet meer afbeeldingen uploaden, vanwege vermoedelijke serverproblemen. Ik zal het zo meteen nog eens proberen
Qua grip heb ik ‘simpele’ tape. Black Diamond

Ah, geen patroontjes erin gesneden dus? (heb ik zelf ook niet hoor, maar is altijd wel vet om te zien)

offtopic:
Laat even weten of het goed gaat; Ik weet wel dat discourse standaard wat features heeft die uploads beperken, maar dat zou dan een hele andere melding moeten geven. De server heeft 2x de aangeraden specs, maar misschien dat er in de config nog iets mis loopt…

Sorry, lijkt op zijn gebruikersnaam: https://www.electric-skateboard.builders/t/derek-maseuli-has-passed-away-bigboytoys/44445

@zeno ja idd heel vet! Wellicht in een volgende build

@mydutch ah bigboytoys, wist dit helemaal niet… Heel erg jammer. Moge hij in vrede rusten

Zonet de laatste afbeeldingen toegevoegd dmv URL van het internationale forum.:+1:t4:

@Gunnar het koperdraad vind ik een super oplossing, heb het zelf ook besteld voor mijn build, maar zie/voel je draden ook echt niet onder je grip? heb je hier misschien ook een foto van? :slight_smile:

Je ziet en voelt ze wel, maar mij betreft verwaasloosbaar. Toevallig heb ik het hier laatst ook over gehad dus heb wat foto;s voor je.
In het begin zie je ze eigenlijk niet, maar na meer gebruik wordt de afdruk wel duidelijker. Oplossing is dun vulmateriaal ertussen of licht vrezen in het hout. Laatste optie maakt je deck mogleijk wel wat zwakker, maar dit zal niet heel veel uithalen gok ik

Zichtbaarder dan als op de foto’s worden ze niet. Concave is ook prima, maar is zeker geen W-concave te noemen

dat valt zeker reuze mee!! ik heb mn spullentjes bijna allemaal binnen , dus morgen beginnen aan de build :smiley:

Awesome! Ga je het bijhouden in een buildtopic? Zou wel tof zijn

+1 :slight_smile: das wel tof ja!