Meepo hub motor problemen

Hallo alle Eskate rijders!

Ongeveer 7 maanden geleden heb ik de Meepo V2P gekocht en wat geniet ik van mijn board. Helaas zijn er wel echt veel problemen naar boven gekomen, voornamelijk met de hub motors. Dus even een som van mijn problemen tot zover:

• Speling tussen de hub motors en truck. Tijdens het rijden maakt het echt veel lawaai en de board is instabiel bij hoge snelheden.
  • Speling tussen een hub motor en de ‘removable PU cover’. Dit zorgt voor veel klikkende geluiden tijdens het rijden.
  • Een hub motor die een schreeuwend geluid maakt bij het rijden.

Het probleem zit hem vooral bij de swappable hub motors van Meepo. Ik heb een removable PU cover vervangen en het klikkende geluid was verdwenen, maar dat kwam snel weer terug. Verder een nieuwe truck gekregen van Meepo, maar de speling is nog lichtelijk aanwezig.

Voor mij lijkt de oplossing om nieuwe hub motors te kopen die niet swappable zijn. Ik was eerst eigenaar van een Meepo V1 en daarmee had ik 0 problemen mee gehad.

Nu vraag ik me af of jullie (Meepo V2P rijders) hier ook last van hebben? Iemand enige ervaring hiermee? Is hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt voor alle binnenkomende hulp! :slight_smile:

Groetjes Danny

Zoetermeer, Rokkeveen

Probeer eens dik vet tussen je motor en PU te smeren. Dat haalt bij mij het klokkende geluid weg op mijn Backfire board. Dit moet af en toe herhaald worden om alles soepel te houden.

Succes

Heb daar ook last van gehad op een hub motor board; heb toen lithium grease (spuitflesje) gebruikt om de boel vol te spuiten, scheelde enorm.

Dankje voor de feedback.

Mijn hub motor heb ik zeker een keer met dik vet gesmeerd. Heel even leek het te werken. Maar na 2km rijden was het weer raak.
Het wordt denk ik hoogstens tijd om dan unswappable hub motors te bestellen of weer een nieuwe van hetzelfde.

waar heb je je meepo vandaan? na veel verhalen van meepo-owners te hebben gelezen heb ikzelf wijnig vertrouwen meer in die dingen

Hallo Mees,

Mijn Meepo V1 en V2P heb ik bij de Meepo site zelf gehaald. Meepo weet zelf ook dat de 90mm hub motors niet in orde zijn en veel problemen oplevert. Ik raad je aan om vooral die hub motors (90mm diameter) te vermijden.

De Meepo V2 kan ik je zeker aanraden. Alles van de Meepo board is echt waard voor je geld en met de normale hub motors zou je echt weinig tot geen problemen krijgen!

Andere boards die ik je kan aanraden: WOWGO 2S, Ownboard, Meepo V2 en Exway.

Ik heb zelf een diy en een ivoryboards kit, excuus maar Ik zou niet peinzen over meepo.

ik hoopte eigenlijk dat je je board bij voltaboards vandaan had, want dan had ik je dringend geadviseerd om hem om te ruilen voor iets anders waar geen problemen mee zijn. Een board wat écht waar voor zijn geld is is de backfire