Mdl stelt zich effe voor

Hallow,

Dus nieuw vlees in de kuip :smile: Op dit moment niet in het bezit van een board, wat doe ik hier dan… Nou bezig met plannen aan het opmaken om zelf board samen te stellen om als het mooi weer is de verplaatsingen te maken naar het werk. (wat in Belgie altijd uitdaging is haha).
Dus ben ik hier om bij te leren en vragen te stellen en hopelijk tegen de zomer een werkend resultaat te posten :smiley:

cheers,
mdl

Hai MDL, wat ben je van plan qua specs en onderdelen? Wat is je beoogde range en snelheid?

hoi,

( er komt nog een project log waar ik dan alle updates en vragen zal bundelen en hopelijk dan ook het eindresultaat kan vertonen :smile: )
op dit moment zit ik met het volgende idee:

De route is nou slecht van ondergrond… Kasseien, putten, barsten in het kort echt Vlaamse fiets en voetpaden haha. Dus comfort is belangrijk (ongeveer als ik echt comfort wil neem ik de wagen dus das relatief maar wil niet door elkaar gerateld zijn door te harde wielen enz) dus dacht ik aan zachte grote wielen alla Abec 11 107mm of MBS all terein longboard wheels (deze ben ik nog aan het uitzoeken hoe of wat de mounting is voor overbrenging te kunnen maken) Wat ook optie is losse velg en daar dan luchtbandjes maar geen idee of dit andere problemen geeft dan… (of waar ik dit dan weer vind haha)
range ongeveer 20 a 30km met een single charge zou mooi zijn.
Snelheid 20km/h lijkt me aangename snelheid om gewone verplaatsingen te doen (maar lets be fair, hoe sneller hoe leuker al is het maar om te spelen :smiley: )
Vandaar dacht ik om 2 VESC’s aan te kopen om zo de kracht te verdelen. Rekeninghoudende dat mijn battery pack dus wel pak groter word aangezien ik 2 motoren stuur.
https://electricboardsolutions.com/collections/motor/products/sensored-waterproof-motor deze dacht ik te gaan voor motor. 6355 sensored 170 of 190KV
Nu waterproof is omdat, nou het regent wel eens hier ook in de zomer dus neem ik mijn voorzorgen hehe.

En dan op gebeid van trunks, deck en zo daar ben ik nog niet echt een uit… Batterypack dacht ik aan iets van 10S3P met Samsung 30Q

Voor 2 motoren moet je sowieso 2 vescs hebben, je kan niet 2 motoren met 1 regelaar aansturen namelijk. Qua wielen zou ik zeker voor luchtbandjes gaan.

Wat is je budget ongeveer? Want als je een groot genoeg budget heb zou ik luchtbanden doen met een flink batterijpack. Dan kan je ook nog eens leuk offroad en relatief comfortabel over kaseien. (ik heb in brussel mijn board uit elkaar gereden die 97mm 74a wielen heeft.)

Mocht je interesse hebben om deel te nemen aan de esk8 NL/BE app, stuur dan een pm, dan geef ik je de link

Goed om te weten :slight_smile:
Daar was ik dus om bezorgd, dus luchtbandjes here i come ^^
Ik maak zo dadelijk eens een project log aan (zal het iets eenvoudiger maken).
Ene de app ehm als in slack style of? :slight_smile: Mag je dan altijd wel doorsturen, kan handig zijn al sik kleine vragen heb en ook beetje op de hoogte te zijn. Want de community achter dit soort zaken is groter dan ik had gedacht (globaal gesproken).

en budget nou ik had origineel zo goedkoop mogelijk in gedachten maar intussen is dit al aangepast naar zolang het redelijk is en ik het ga verspreiden maakt het me niet echt dat ik tegen of over de 1000€ ga komen. Als ik hier dan met deze setup paar jaar verder kan mits es nieuwe bandjes kopen is het zijn geld waard voor mij.

Als je toch bij @eboardsolutions gaat kopen heb je de Mr. Torque van hem gezien?
Dat is wel een zeer goede deal zeker voor een beginner.