Legale/rustige plekken om te rijden

Hallo allen,

Ook ik ben sinds kort trotse eigenaar van een eboard. Pas later kreeg ik door hoe streng op deze boards wordt gehandhaafd.
Ik dacht daarom een rustig parkje gevonden te hebben waar ik ongestoord lekker kon cruisen. Tot afgelopen dinsdag toen ik net ontsnapte aan een agent die hier aan het handhaven was.

Ik vroeg mij af, hebben jullie plekken waar je ongestoord zonder over je schouders te kijken kan rijden? Ik zit zelf in leiden. (en ja jongens ik zie jullie heus wel rijden op de eboards, Ben er al 3 tegen gekomen in 1 week inmiddels)

Hey man ik woon zelf ook in leiden en heb tot twee maanden terug zonder problemen door de Breestraat gescheurd voor woon-werkverkeer.
Waarom nu niet meer? Omdat hij kapot ging :sweat_smile:
Hoop hem vanavond te kunnen fixen en dan ga ik het wel weer zien maandag!

Hoe lang rij je al? Wil je mij vertellen dat je gewoon langs politie rijdt zonder problemen?

Correct. Sinds oktober vorig jaar. Laat m’n board rustig uitrollen. Zover ik weet ben ik enkel politie in tegengestelde richting tegen gekomen

Je hebt “de bult” in leiden voor wat heuvel-actie, en “het Lint” in het maximapark utrecht voor 6m breed 8km lang glad auto-loos asfalt. Echt de cruise/carve hemel.

En de ruigenhoek aan noord kant van Utrecht kun je ook goed ongestoord boarden

De Bult is zeker leuk om eens te rijden. Tijdens vorige groupride hebben we daar wat tijd doorgebracht al hebben we lang niet alle routes gepakt die het heeft (smalle stijle paden, niet echt handig met een grote groep).

Vlietland biedt ook heerlijk cruisebaar asfalt. Anderzijds zijn de paden in Wassenaar door de duinen supertof

Die duinpaden zijn goed geasfalteerd en niet mega veel zand?

I should go there sometime!

We should do a rideout one time or more;-)
Trampa board build is starting soon
Yihaa

@zeno @tricky let’s do that sometime soon. Get building @tricky (;

I was thinking that too! I remember cycling the duinpaden in Texel a few years back. Lekker asfalt, ups and downs, lefts and rights. If it’s not too gritty (and maybe even if it is) that would be pretty sweet.

Yeah shit guys i am really dieing to get building. I am moving within 6 weeks so dont wanna order stuff and have it not turn up within that time like the alien motors those don.t seem to be in stock:-(
Gonna order the alien remote. Looks nice and slik

Freeken sucks alienperformance states
Can take up to 6weeks for backorder parts to even be sent:-(
I quote butters from southpark
Thats piss.s me off!! Lol

Try contacting some people on the international forum, maybe someone sells the parts you need

In nederland valt alleen privé terrein onder “legaal” voor eskate. Het lijkt me daarom leuk om eens in een grote lege bedrijfshal een mini circuit uit te zetten, of met zn allen op een kartcircuit wanneer die gesloten is.

Hallo iedereen, Bedankt voor alle reacties met goede tips. Wat Mees zegt is eigenlijk waar ik op doel. Ik vind het moeilijk nog 100% te genieten op mijn board… Zelfs in rustige parkjes wordt meer gehandhaafd dan op afgelegen fietspaden.

Ik heb flink op google gezocht maar kon niks vinden waar je fijn legaal kan cruisen

Maybe the old airport valkenburg?

Dude, you are talking my language (if you’ll pardon the irony… and the heavy emphasis). I was having this exact same thought last night. Not only would it be f ck ng awesome fun, but it’s also weather-proof!

Yeah man
Off season most places
Zandvoort track hint hint
Is not used much
If we got in there would be epic