Koowheel kooboard ervaringen?

Ik heb een paar weken terug een kooboard gekocht. Bij voltaboards.

Alles werkt goed, geen problemen gehad buiten dat ik 2 keer voor heb gehad 1 van de motors blokkeert(het was een beetje vochtig).
Dit probleem was dan de volgende ochtend verholpen, door te drogen vermoed ik.

Dit was voor mij echter al geen goed teken.

Nog iemand kooboards hier? En wat zijn je ervaringen

Thx!

Ik rij al een klein jaartje met een kooboard.
Tot nu toe goede ervaringen… maar ik rij eigenlijk amper met nat weer gezien het voor mij vooral leisure is. Daarnaast heb ik nog een aantal andere boards waardoor hij ook niet extreem veel wordt gebruikt.

in praktijk mooie specs voor een mooie prijs iig.

Trek wel voor zekerheid al die imbusjes na van je drive wielen, die willen af fabriek nog weleens niet super strak zitten

Ik heb het probleem dat mijn er speling op 1 van mij motors zit. Er komt ook een “sqeaky” geluid vanaf tijdens het rijden. Weet niet of dit hierdoor komt. Denk je dat dit door vocht zou kunnen komen?
Ik ben nu van plan een owndboard Tiny en een ownboard mini Stoked te kopen

squeeky geluid komt waarschijnlijk uit de ophanging van de batterij, die zit in een soort veertjes en die gaan vrij snel dat geluid maken… je zou kunnen proberen ze iets te smeren maar wordt lastig ben ik bang.

Speling welke kant op? ik zou sowieso even die imbusjes controleren als ik jou was!

@SmokeRider is het nog gelukt?

Het is wel echt 1 van de motors dat een vreemd geluid maakt. ik ga hem insturen. Maar ik heb een heel mooi DIY board gekocht van iemand in belgie. Neem een kijkje en vertel me of het een goede koop was (ik ben heel tevreden) https://www.instructables.com/id/POWERFUL-1000W-DUAL-HUB-ELECTRIC-LONGBOARD/

Hallo ik ben hier nieuw hoop dat jullie wat meer en betere ervaringen hebben met Koowheel. Ik heb de d3m en de kooboard maar by beide last van battery problemen. Het is me by beide boards gebeurd dat de battery tijdens het ryden spontaan uitvalt en de koowheel of blokkeert of ineens blijft uitrollen. Beide keren een nieuwe batterij gekocht. En na een aantal maanden weer hetzelfde probleem. Weet iemand of er ook batterijen zijn van een andere fabrikant die ook op de koowheel te gebruiken zijn voor ik mijn nek breek?

Dit is een bekend probleem. Beste oplossing is the batterij connectie te vervangen met op zijn minst een xt60 connectie of iets vergelijkbaar.

Je kan ook anders checken op reddit.
https://www.reddit.com/r/ElectricSkateboarding/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ios_share_flow_optimization&utm_term=control_1

Heb sinds paar weken een kooboard, de nieuwste generatie, is m’n eerste elektrische board. Ik ben er opzich wel blij mee tot nu toe. Alleen nog niet echt veel ermee gereden, paar keer tussen Maarssen en Bilthoven en wat polderweggetjes en keer een fietstocht route gepakt van 10km.
Tot nu toe nog geen problemen met batterij gehad, maar ik heb begrepen dat het bij de nieuwe generatie verbetert is.

(edit; trouwens ik heb um ook via voltaboards haha. Ik moet zeggen als eboards legaal worden in nl dan zou ik er elke dag mee gaan rijden ipv met auto, maar moet zeggen dan weet ik nu wel dat ik ook voor een all terrain zou gaan die ook meteen waterdicht is, je kunt wel duidelijk merken aan de wieltjes van de kooboard dat hij niet bedoeld is voor het langdurig rijden op groffe ondergronden, streetwieltjes gaan sneller stuk, en zover ik zie zijn er voor de kooboard ook geen all terrain wielen vanwege de hub motoren)

Het board is niet van hoge kwaliteit, dat is duidelijk. Maar de hubs zijn nog vrij stevig. Zou kunnen zeker Groffen ondergronden en hebben nog zeer veel torque voor hubs. Zeker geen slechte hubs, vrij robuust maar niet waterproof. Remote val ik ook niet over te spreken. Een goed board maar ik zou na mijn ervaring echt wel een ownboard aanraden boven koowheel. Miss een diy bus met de koowheel hubs en vescs… maar geen kooboard