Kick tail extender op BB gen2

Hi,

Verslagje van mijn kick tail project, op m’n Boosted Board Gen 2.

Een Boosted board moet tegen een klap kunnen, ga ik vanuit. Maar ja. Toch klapt ie regelmatig best wel wel hard op de grond als ik ‘m voor vertrek laat vallen op straat en probeer op te vangen door tijdig op de tail te stappen. Dat lukt gewoon niet altijd goed.

Oplossing: Kick tail. Maar niet deze lelijke.

Ik had 3 opties voor ogen.

1. 3D printen: Kunststof.
  2. Frezen: Aluminium.
  3. Hout.

ad 1. Ik ben even de 3D weg ingeslagen. met Blender 3D software. Maar dat is serieus een leer-curve. In mijn gedachten kan ik precies uittekenen hoe ik 'm voor me zie, maar om dat op het scherm te toveren… …ik was er na een dag wel klaar mee. Ook omdat ik niemand ken met een 3D printer.

ad 2. Aluminium. Dat kan je niet met de hand zagen, vijlen en boren. Dat moet echt op de freesbank. Ik weet zeker dat ik nog kan frezen, ik leerde dat ooit op de MTS. Maar ik zou niet weten hoe ik aan een freesbank kom. (Een blok alu van € 20,- bij Kokkelink is geen probleem).

ad 3. Hout. Dat is 'm geworden. En hij werkt prima! Multiplex en nog een extra laag erbovenop. Het was eigenlijk niet echt heel veel werk.

image
Breder (voor meer sterkte) dan de oude bashguard en natuurlijk langer. (Ook dikker).

image
Boren, vijlen, hakken. De sleufjes zijn voor de clips voor de stroomkabels.

image
Tada!

image
En nu heb ik in een keer ruim genoeg hefboom.

Gifje.

Het lijkt me wel gaaf om ooit nog een keer met kunststof of alu aan de slag te gaan. Maar daar zou meer werk in gaan, dus het zou zonde zijn als die dan zou breken of buigen, dus die zou ik aan de bovenzijde door laten lopen en ook óp het deck in de eerste twee bouten vastzetten. Ook die zou dan uit 2 delen bestaan.

Opvangen bij ‘neergooien’ en op-scoopen gaat nu makkelijk en goed!

Nicely done!

Denk dat hout hier ook wel de juiste keuze is hoor.

Aluminium zou esthetisch gezien misschien gaaf zijn, maar ook erg broos als je er vaak op stapt.

Het hout lijkt nu nog net wat lager te liggen dan het dek, is dat bewust? (mooi stukje hout on top trouwens!)

Thanks!
Dat heb je goed gezien ja, bovenste blokje is niet level met het deck. Helaas ging het afzagen op één plek te laag, (schoot uit), en na het gelijk maken was het geheel dus te laag… Facepalm!!!
Ik vervang het blokje nog wel eens (ooit) voor een hogere versie.

Ziet er wel gewoon goed uit. Zou intentional kunnen zijn.

Zit het blokje gelijmd? Anders kun je er altijd nog een spacer tussen maken

Ja zit gelijmd. Die schroef was achteraf gezien eigenlijk helemaal niet nodig want houtlijm is super sterk.
Het werkt nu goed, vandaar dat ik er niet heel snel de tijd voor ga vinden. Maar als ik 'm modify, dan een hoger stuk hout en gelijk met het deck én geen schroef meer.