Even voorstellen!

Hoi allemaal,

Laat ik me eerst eventjes kort voorstellen: ik ben Dennis, 22 jaar en ben vrij recent naar Eindhoven verhuist. Ik ben in augustus afgestudeerd voor de opleiding technische informatica (Applied Computer Science) en mijn hobbies zijn: reizen, films kijken en je raad het al knutselen met hardware en software.

Ik ben dit forum vorig week tegengekomen nadat ik meer wilde weten over elektrische skateboards. Ik was op zoek naar een nieuw project voor na werkuren en had al een aantal keren iemand in Eindhoven mij zien inhalen op een elektrisch skateboard (misschien een van jullie?). Samengevat het lijkt me super gaaf om een eigen board te bouwen.

Ik zal over mijn idee, wat ik graag zou willen bouwen nog een aparte post maken, want ik ben mezelf niet als ik niet weer een paar lastige eisen heb :sweat_smile:.

Ik heb er zin in!

Leuk dat je voor een DIY wil gaan bouwen! Heb je al nagedacht over je budget en je beoogde specs?

Ik ben nog een beetje met mezelf aan het brainstormen wat het exacte idee gaat worden. De volgende dingen weet ik wel al zeker:

• Hij moet een range hebben van ongeveer 20km (Dat is naar mijn werk heen en terug).
  • Snelheid maakt verder niet veel uit, zit zelf te denken aan normale fietssnelheid.
  • Hij moet stevig zijn, de weg heeft helaas redelijk wat drempels en bochten.
  • De batterijen moeten (semi) dagelijks gebruik aankunnen.
  • In de toekomst zou ik er graag voor en achter verlichting op willen, maar dat is meer een leukigheid.

Ik probeer binnen een budget van 200 euro te blijven voor mijn eerste board, omdat ik ook eerst moet zien of het allemaal bevalt. Een uitgebreide beschrijvingspost volgt nog, zodra ik een beetje een plan heb.

Ik denk dat het niet gaat lukken met een budget van 200€
Maar je zou onderdelen 2e hands kunnen kopen of zelf maken?

Alleen een batterij voor zo’n range kost al rond de 200. Misschien AliExpress voor onderdelen. Beetje DIY board moet je eerder aan een 600-800 denken. Met uitschieters naar 1500-2000 euro.
Succes met de zoektocht.

Bedankt voor de informatie. Ik ga zeker binnenkort rond kijken wat de verschillende onderdelen kosten, want daar heb ik momenteel nog geen idee van. Wellicht kan ik zoals @TheSebas voorstelt eventueel een aantal onderdelen 2de hands aanschaffen.