Esk8 onderdelen: Anti-spark, dual ESC, ESC case, battery case

Hi,

Ik heb een winner esk8 mini remote over, vers uit china, is nog niet gebruikt, alleen uit de verpakking geweest om te checken of ie het doet, maar vind zelf mijn diy (SolidGeek) remote fijner

Mag voor 32€ weg, past door de brievenbus (+ €3,80) of ophalen in Den Bosch
VERKOCHT

Graag zou ik em over willen nemen!! Hoe kunnen we dit regelen!

Hoi,

Thanks voor je interesse, ik stuur je even een pm

Hi All,

Ik heb nog meer spullen in de aanbieding:

• AntiSpark (vedder) €20
  • 2st Antispark PCB (onbestuct) €4/st
  • 1st VESC 4.12 PCB (onbestuct) €10
  • 2st nunchuck mod PCB (onbestuct) 6€/st
  • Battery enclosure (10s2p) 15€
  • ESC enclusore 15€
  • dual ESC (voor hub motors) met remote, soft switch en battery indicator: 40€

ANTISPARK

!

ESC enclosure

Battery enclosure

Dual ESC (HK12A-36v)

!
!
!

Weet niet wie die winning remote heeft gekocht… maar ff opletten met dat ding.

ik heb er even doorheen gelezen en het valt volgens mij wel mee (paar QC issues), belangrijk is dat je de binding procedure goed volgt en daarmee de failsafe instelt (instellen van het signaal bij verliezen van de verbinding), zorg dat dit staat op neutral of een heel klein beetje rem, daarnaast een dosis deadband kan ook geen kwaad. probeer het vooral even droog (met de wielen van de grond) uit voor je op het board spring.

Eigenlijk een shame dat we onze boarden nog bedienen met een semi-analoog pwm signaal, De VESC moet nu de tijd meten tussen twee pulsen. we moeten eigenlijk naar true digitale controls toe (net als in de race-drone industry, SBUS, DSMx,…) hiermee wordt het signaal als data verzonden en er is de mogelijkheid voor telemetry (2-weg comm)

Is dat hoe de Evolve remote werkt @Willumpie82?

Overigens gaan de problemen met de nano remonte (vooral) de eerste versie. V2 zou de problemen niet meer hebben dit is in mijn geval.
NB mijn remonte werkt zonder bindkey

de evolve en een aantal andere off the shelf boards hebben volgens mij een digitaal protocol (je kan er wel vanuit gaan dat als er een board-battery indicator op de remote zit dan is het hoogstwaarschijnlijk digitaal), waren het niet dat dat het protocol dan niet universeel is.

De VESC ondersteund ook een digitaal throttle signaal via de UART aansluiting. maar het blijft belangrijk om je failsafe te checken.

mijn diy remote stuurt 50% (idle) als ie de connectie verliest, dit checkt ie ~5x per seconden

Dat is wel heel tof trouwens. Mijn C programmeerskills zijn wat stoffig to say the least maar dit is wel heel Nice

Hoe is dat te combineren met een bluetooth module die op de uart zit voor bijvoorbeeld de Metr-app? Gaat volgens mij niet samen werken

Hij werkt goed! , alleen nu heeft in me eerste try-out me vesc het begeven :frowning:

Drv chip gefried?

20char

hello, is de ESC behuizing nog te koop?

ik heb mijn BMS geüpgraded naar een DieBieMS :smiley: ik heb nu een smart BMS over
Bluetooth & pc-connection
android / PC app
(temperatuur sensoren ontbreken (zitten vast in mijn pack) )
10s 60A
€ 35
link

Tevens heb ik een Lunacycle antispark soft on/off over.
120A 60v (max)
€ 35
link

Enkel uit nieuwsgierigheid; wat biedt DieBieMS wat de andere niet heeft?

integratie met VESC en metr.pro, daarnaast push to start, geintegreerde soft-start, auto power-off.

en het is ontwikkeld in Nederland

Ik weet genoeg haha thanks

Je kunt ze nergens kopen toch? Tenzij je iemand van de Bokma’s lief aankijkt?

Er is regelmatig een inkoop actie op het internationale esk8 forum

ik heb zelf zitten kijken om alles los te bestellen en te bouwen maar dan is ie echt 250euro/st ofzo (lage aantallen in componenten is duur + minimum order quantity (MOQ) is killing.

Die kerl die de inkoop actie organiseerd heeft een productielijn of een rijtje soldeer chinezen, en kan waarschijnlijk zijn parts cheap sourcen.

Tis wel echt mooi spul, maar flink aan de prijs inderdaad. Ooit van Danny begrepen dat hij ze ook echt niet heeft ontworpen in kosten besparing modus. Misschien leuk voor een volgende build.

Hoe. Bevalt het in de praktijk, al leuke dingen mee gedaan?

even mijn oude topic weer ophalen,

Ik heb inmiddels ook mijn 90mm hubs vervangen door 6" lucht banden en 6364 motoren :stuck_out_tongue:

hence de trucks met 90mm hubs en front wheels zijn for sale
ik zal vanmiddag even een foto van de real deal plaatsen maar het gaat om deze set in het zwart

in principe bijna plug & play als je een accu hebt
Mail me even op willem@oldemans.nl en doe een goed bod,