Eks8 diy board 6374 in de maak

Na 2 weken een Koowheel in bezit te hebben begon ik mij te ergeren aan lage capaciteit van de accu…

Ik heb een board overgenomen van iemand die nog niet helemaal af is. Er zat een snelheidsregelaar op van een helicopter waar geen rem op zit. Deze heb ik inmiddels vervangen voor een FSESC 4.12 van Flipsky , wat zijn jullie bevindingen hiervan? Pakt deze voeding van de accu of moet ik een aparte accupak voor de regelaar erbij gebruiken?

Ook heb ik nog inspiratie nodig voor een opbergbox voor de componenten , de accu is wel 6cm dik , en heb er 2 van… Ben nog zoekende :stuck_out_tongue:

Dit is de setup:

turnigy 6374 single (lijkt me voldoende voor een beginner)
2 x 6s 10000 mah accupak (in serie) (fsesc kan tot 13s)
Flipsky 4.12 fsesc (wachtende op xt90 stekker)
orangotan kegel 80mm
Kabel om serie te schakelen met xt90-s stekker
Heb al een dekje liggen met print maar wil eerst enclosure af hebben i.v.m. gaten boren

1 2 3 4

Graag jullie mening/tips over de setup en of hij zo compleet is ( het is even wachten op de xt90 voor de fsesc )

Je hebt nodig:

batterij
esc
antispark
motor
trucks
mounts
wielen
deck
remote
laders

Dat zijn de grote dingen.

Lijkt mij dat je alles wel hebt.
Motor-esc-antispark-batterij dan is je stroom in orde. 4.12 flipsky was prima dacht ik maar heb er zelf geen ervaring mee. Durf niet te zeggen of die foc kan maar bldc 12s dacht ik wel maar zou maar onderzoek doen of het kan.

Flipsky is inderdaad een prima ding. Foc zou ik niet mee beginnen, heb wat succesverhalen gehoord, maar ook voldoende niet succes verhalen icm flipsky. Dus lekker starten met bldc config :slight_smile:

Welkom @dennisvaassen!
Lekkere wielen zijn dat!

Qua enclosure kun je de diy route opgaan en zelf iets bouwen van bijvoorbeeld polyester, langs de ikea om 1 van de vele bakjes (tip: keuken afdeling heeft mooie lade inleg bakken :stuck_out_tongue:) of gewoon lekker prefab halen bij de vele webshop die we hebben.

Succes!

Oh ja enclosure is ook wel een goeie.

Zo’n bak is wel ok voor op budget build.

tja ik baal van die dikke accu’s… (120euro per stuk) 5,5 bij 6,5cm… ik ga eerst bij de plaatselijke blokker kijken voor een mooie bakvorm of broodtrommel :stuck_out_tongue:

kan iemand mij nog bevestigen dat er geen extra accu nodig is voor de flipsky 4.12? dit was wel nodig bij turnigy 150a helicopter esc namelijk…

Hoe bedoel je extra accu, om de flipsky te poweren bedoel je?

Want in dat geval : input van je cellen zal hem poweren

En 12s of 6s2p moet beide lukken

ok top! sommige esc’s hebben namelijk nog een aparte voeding nodig… maar de fsesc dus niet :slight_smile: verder heb ik ook een bluetooth module erbij gekocht zodat ik live data kan opslaan op de app :smiley:

Dat wordt een gave eerste build dan!! :grin: