Diy met evolve supercarvers of toch bijvoorbeeld surfrodz tkp trucks?

Beetje aan het oriënteren op een diy super street carver te bouwen, nu op een evolve gtx (10s5 zelf gebouwd met 45 km+ range) en LOVE!!! het carven op de 107 mm wielen. Ik push het board vaak tot de limmit in de bochten met carven en heb vaak drift/glijden… dus zoek iets wat gelijk of beter is met carven maar stabieler op 50+ km! (Wil iets bouwen wat rond de 65 km per uur gaat en minimaal een 10s6 pack heeft met 2x 6380 )

Zit te denken aan:

1- gtx board met evolve supercarve trucks (speed wobble?)

2- Bijvoorbeeld een Landyachtz Evo 39" met surfrodz tkp trucks met custom motor mounts
(rijden mensen van het forum hier op??? Ik wil een rondje! :grinning:)
(Ga ik hierop net als de evolve supercarve trucks een rondje draaien van 2 meter doorsnede?)

Klik hier voor de surfrodz tkp:

https://psychotiller.com/product/surfrodz-tkp-trucks-with-thick-custom-quick66-mounts

3- Trampa board met trampa trucks (maar zonder hutkoffer of batterij pack er op! Alles moet er onder passen incl 10s5 of 6/7/8…gaat niet lukken denk ik?)
(Ga ik hierop net als de evolve supercarve trucks een rondje draaien van 2 meter doorsnede?)

Iemand goed advies voor mij of voor de volgende die zoiets wil bouwen?

Ik weet dat er mega veel op het esk8.builders forum staat maar erg weinig over echte wegligging en carven in vergelijk met diverse trucks. Het gaat bijna altijd over prestatie/snelheid/enz…

Misschien leuk om eens hier wat ervaringen te delen van mensen die op veel verschillende boarden gereden hebben.

Gr. Robin :sunglasses:

Heb net al een antwoord gehad Psychotiller over de carve kwaliteiten van de surfrods tpk trucks. (ik wist eigenlijk het antwoord al)

Vraag: krijg ik dezelfde draaicirkel en carve eigenschappen als de evolve trucks of beter? En op hogere snelheid?

Antwoord: Hi!
The tkp’s are very good, and turn sharp but not as sharp as double kingpin trucks. You won’t find any trucks that turn in as sharp as double kingpin trucks and are also stable at high speeds. You kind of have to choose between the 2 characteristics.

De surfrodz ken ik niet; maar de gullwing trucks lijken erg op die van evolve:

Idd, maar geen motor mounts voor te krijgen en dan weer speed wobble… misschien moet ik de evolve trucks nemen voor het project en die net zolang aanpassen tot ze super stabiel zijn. Gaat veel tijd in zitten maar als het lukt om keurig stabiel te carven met 60 km+ per uur dan heb ik de beste truck die er is… Ik ga gelijk alvast aan de gang om mijn gtx trucks aan te passen…kan alleen max 47 met dat ding…:tired_face:

Heb je al eens gekeken naar nieuwe bushing combinaties om speedwobbles tegen te gaan bij hogeren snelheden? Ik denk dat je heel wat wobble eruit kan filteren als je goed over je bushing setup hebt nagedacht.

Ik heb het over je ovolve trucks by the way

Yep, al geprobeerd met evolve bushings…ga het nu met andere merken proberen… Maar tot 47 kan ik het testen en dat gaat nu fantastisch (nul wobble) maar voordat ik ga beginnen aan het nieuwe project en alles ga bestellen wil ik zekerheid… (Harder als 47 km) Of iig iemand die een andere goede oplossing heeft…

Riptide, venom, blood orange. Die hebben klasse bushings. Als ik jou was zou ik voor zachtere double barrels gaan. Zo behoud je de carve achtig heid, maar zorg je ook voor meer stabiliteit dan met een cone

double barrels nog niet geprobeerd, passen die er in dan?

En de prijs maakt me echt niet uit… Kwaliteit kent geen prijs :grinning:

Tkp surfrodz altijd. Ik heb ze geprobeerd en die carven super lekker op de board van bigben op de builders forum.

Het voelt super direct. Niet zoals dat zweverig gedoe op de dkp van evolve.

Top! Ga even lezen op je link…

Zijn de rkp niet stabieler op hogere snelheden dan tkp?

Ja dat had ik ook gelezen, maar als ik ga bouwen dan ga ik toch voor de evolve gtx met de super carve trucks heb ik besloten… Kan altijd nog de andere kant op als het niet bevalt.

gebruik je je bestaande trucks dan, of ga je from scratch iets bouwen?

From scratch…gtx board kopen en trucks van evolve…andere bushings er in en langzaam asn opbouwen… Ondertussen op mijn gtx blijven rijden en die uiteindelijk op mp.
Wel zonde want als er een gtx is die perfect is dan is het deze wel met de 10s5p en bijna onzichtbare enclosure mod…:sunglasses: Maar ik wil wat flexibeler zijn met parts, met de evolve gtx zit ik vast aan evolve…

waarom niet je huidige nog verder upgraden? (als je dan toch voor evolve trucks gaat…)

Alhoewel ik de joy van een project from scratch ook zeker begrijp :slight_smile:

Dan heb ik de bms/ r2/controller/10s5p en de verlengde enclosure over… Denk dat ik beter alles kan verkopen en bijna voor dat geld en hele nieuwe bouwen…ipv al die spullen los verkopen…

bms + 10s5p houden; dubbele vesc erin (of zo’n focbox unity) en dan lekker 2 dikke 63XX motortjes? :smiley:

Maar als geheel zoals ie nu is levert ie waarschijnlijk ook nog wel wat moois op … dus opzich

Idd, moet eigenlijk eerst weten wat hij opbrengt… En ik wil naar 12s8p gaan ofzo… trekkracht/torq :hugs: !

Heb je het dan over short barrels of gewone maat?