Backfire G2 batterij

Hey allen,

Aangezien ik steeds met redelijk koud weer reed op mijn Backfire G2 board vond ik het redelijk dat mijn batterij niet zo lang mee ging. Maar nu ik gisteren heb gereden bij 20°C haal ik nog steeds maar een range van 9,2 km. Ook de snelheid ligt grotendeels tussen de 25 en 30 km/h. Heb er een Excel grafiek van gemaakt, maar aangezien die hier niet op te loaden valt, een foto van gemaakt.

Intotaal een 1400 sec (23 min) gereden op vol vermogen, en een keer gestopt omdat die even haperde. Wat ook de eerste keer was dat die dat deed.

Volgens de specs moet die 40 km/h rijden met een range van 20km…
Maar goed, nu de vraag? Wie heeft er nog meer een Backfire G2 board en ervaart dit ook? Of iemand nog met tips?
Hoor het graag!

Hoe oud is het board en hoeveel oplaad cycli heeft hij gehad?

Vergelijk het met de specs van een auto. Die zijn alleen onder ideale omstandigheden te bereiken.

60 kilo, 1 meter 60 en een aerodynamische houding plus kleding en perfect asfalt. Windstil en geen hoogteverschil. Lagers goed gesmeerd (super dunne olie die zo dun is dat je hem elke 2 weken opnieuw moet aanbrengen). Batterij tussen de 5-10 oplaadcyclus. Niet stoppen of afremmen, een paar keer aftrappen als je vanuit stilstand wilt gaan rijden. De perfecte snelheid waarbij windresistentie en motor efficiëntie optimaal zijn. (slow mode, eco mode, speed mode)

Op basis van jouw rit kan je claimen dat de top snelheid tegen of op de 35 km/u aan ligt. De range verdubbelen met de perfecte omstandigheden lijkt wel een beetje overdreven daarentegen.

Board is nu 3 maanden oud. En heb 'm denk ik zo’n 15x opgeladen. Dus allemaal nog niet zo spannend. En inderdaad snap ik dat die 40 km/h alleen te halen met een kleine chinees erop (no offence).
Maar dat ik maar 9km bereik heb is wel gewoon bagger.

dat is echt bizar inderdaad. Al eens navraag bij hen gedaan? Ben stiekem beetje benieuwd hoeveel volt je meet wanneer je hem helemaal volgeladen hebt?

Ik heb ook nog een g2 liggen, ongeveer rond de 12 tot 13 km op een lading met 50% vol gas en de rest rond de 24 km per uur… en top is ongeveer 32 km per uur.

En op fullspeed is dat zeker stuk minder?

Ongeveer 10 km gaat hij dan…

Als ik niet steeds full pull ga, haal ik ook wel de 10 km. Maar wilde juist testen door constant echt vol vermogen te racen. En dan haal ik dus maar die 9 km. Dus kan gewoon meedoen bij 't Twiske :sunglasses:

Maar met half haal je niet die 12-13?