10s Battery for Longboard

Hallo,

Ik ben samen met mn broer samen één (worden meerdere binnenkort) elektrische longboards aan het bouwen. We hebben al een prototype maar drv van de vesc is verbrand dus FOCBOX is onderweg. Eigenlijk lukt het uitzoeken voor de rest wel, trucks uit china met motorbevestigingskit, 192kv sensor motor.
Alleen is daar dan de batterij. Ik ben in staat om ze zelf te maken maar dat is eigenlijk iets waar ik m’n handen niet aan wil wagen. Weet iemand waar je goedkoop een samsung (30q/25r?) 10s met 5 tot 10 Ah batterij kunt krijgen met BMS voor minder dan €100,-. Dat is een uitdaging he? Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.

Btw wat vinden jullie van ons logo?

Groetjes Tom😉

Gaaf logo! :slight_smile: vooral het bliksempje :slight_smile: :slight_smile:
(verder kan ik je niet zo goed helpen… ben nog nieuw met het diy :slight_smile: )

Hi Tom! Welkom :slight_smile:

Zowel @Pjotr als @TijmenVDP maken zelf accu packs, ook in opdracht. Dus denk dat 1 van die 2 je misschien wel verder kan helpen

Heb wel het vermoeden dat < 100 euro lastig gaat worden, zeker met BMS …

< 100 is echt niet mogelijk. Aan cellen voor 10S2P (6Ah) ben je al 75 euro kwijt, en dan heb je nog nickel, shrink wrap, BMS, en lader nodig… en shipping! En natuurlijk de werk kosten van een pack maken.
2P raad ik trouwens echt niet aan want ver kom je niet met 6Ah, en je hebt dan ook alleen maar 30A continu output, wat niet heel veel is

nkon is trouwens de website om cellen te bestellen in Europa

Als ik dit zo zie dan lijkt het er op dat je nog niet heel erg veel ervaring hebt met esk8’s. Wil je hele plan niet afkraken, maar het is misschien slimmer om zelf eerst langer te prutsen met esk8’s voordat je ze gaat verkopen. Dan kun je eerst meer ervaring op doen met verschillende configuraties en ontdekken wat wel en wat niet werkt.

Dat gaat niet lukken. En zelfs al als het je lukt kan ik je nu al garanderen dat je boards terug gaat krijgen met problemen.

Wellicht kan ik je helpen met die verbrande VESC, ik heb de mijne (2stuks) zelf gebouwd van parts en oshpark PCBs, drv solderen is geen probleem.